Mūzikas Saule ir žurnāls par mūziku latviešu valodā
02. Komentēt
MŪZIKAS AKADĒMIJAS ORĶESTRIS RĒZEKNĒ
14. DEC Komentēt
TĀDĒĻ NEIZŽUVA MŪSU SIEVU ASARAS
20. Jū 1 Komentāri / Komentēt
PAR SENO MŪZIKU UN VADUGUNĪM
Lielisks raksts ar plašu panorāmisku skatu un dziļu urbumu vēsturiskās un estētiski stilistiskās dzīlēs. Ne tikai vienas reizes lasīšanai, bet arī pārdomām un darbībai nākamībā.
03. Jū 1 Komentāri / Komentēt
MĪLESTĪBAS TRAUSLĀ MAĢIJA PELĒKAJĀ ZONĀ
29. MAI Komentēt
SFĒRU MŪZIKA PŪTĒJU ORĶESTRIM
29. MAI 1 Komentāri / Komentēt
DAUGAVPILS - MAZĀ PARĪZE?
11. MAI Komentēt
APCERES PAR MŪŽĪGO GAISMU
05. APR 2 Komentāri / Komentēt
DOMU SKRĒJIENI KORU SKAŅĀS
Baznīca melo! Latvju Dievi ir kristanizācijas piekauti un nokautēti. Baznīca no šejienes negrib aizvākties, pat dižā LPSR valdība nespēja patriek baznīcu. Okupācija šeit ļoti ilga. Tāda sajūta, ka Latvju Dievu vietu ir aiznēmusi Coca Colas kapitālisma un popkultūras Dievība Santa Klauss. Ko darīt, ja es piederu pie vecajiem Dieviem nevis pie kristanizācijas laikmeta panteona vai popkultūras-kapitālisma Dieviem? Mana izcelsme ir stipri senāka. Kāpēc citi par cilvēka paša naudu var no viņa ticību vilkt ārā, cilvēkam dodot neko? Cieņā, Skolnieciņš Eh, jaunās kapitālisma Dievības, tās rodas modes dēļ. Es esmu Skolnieciņš, Latvju Dievu dēls. Es piederu pie vecajiem Dieviem, es neesmu modes kliedziens un modes iegriba, es esmu mūžība. Esmu Latvju Skaudības Dievs Skolnieciņš, esmu Latvju Dievu jaunā paaudze! Cieņā, Skolnieciņš Kristietība ir garīgais aids. Kristietība piekopj medusrauša un rīkstes taktiku jeb apbalvošanas un iebaidīšanas taktiku. Tā cilvēku padara par vergu, tā nonivilē cilvēku kā pasaules centu. Kristietība caur jēdzienu "grēks" pazemo cilvēku. Pasaule nav duāla. Duālisms nav dabā. Es baznīcu nīstu, jo kristietība kā visas abramiskās reliģijas ir absurda. Tā mēģina parazitēt uz sabiedrības rēķina un kultivē mākslīgo morāli. Latviešus kristietība garīgi kastrēja. Esmu Baltu Dievu dēls, man ir pretīgi lasīt par kristietības uzvaru šeit! #ateisms #BaltuDievi Reformācija neko labu nenesa, jo zemnieks kā vergs bija tā arī palika vācu mācītāju jūgā. Krustnešu pēcnācēji (jezuītu ordenis no katoļu puses un citi no protestantu puses) tikai pēc 300 gadu okupācijas sāka skaidrot savu ideoloģisko mācību. Šeit baznīca uzrīkoja tumšos laikus...
Baznīca melo! lv.m.wikipedia.org/wiki/Kategorija:Latviešu_dievi lv.m.wikipedia.org/wiki/Livonijas_krusta_kari lv.m.wikipedia.org/wiki/Dzimtbūšana lv.m.wikipedia.org/wiki/Kategorija:Grieķu_dievi lv.m.wikipedia.org/wiki/Kategorija:Romiešu_mitoloģija lv.m.wikipedia.org/wiki/Kategorija:Skandināvu_dievi ru.m.wikipedia.org/wiki/Список_славянских_богов ru.m.wikipedia.org/wiki/Вуду lv.m.wikipedia.org/wiki/Kategorija:Ēģiptiešu_dievi lv.m.wikipedia.org/wiki/Kategorija:Hinduisma_dievi ru.m.wikipedia.org/wiki/Австралийская_мифология
05. APR Komentēt
NOSLĒGUMS. AR PRIEKU UN SKUMJĀM
29. MAR Komentēt
ZAUDĒJUMA SĀPES KORA BALSĪS
29. MAR Komentēt
MEDITĀCIJA UN MŪZIKAS KRITKA: KURŠ KURU?
29. MAR 1 Komentāri / Komentēt
CAUR STĪGĀM UZ PASAULI
"R. Kalsona “Epizode” tika uzrakstīta pirms 40 gadiem, bet tikai šogad tā tika atdzīvināta, no jauna celta gaismā" Būsim precīzi! Pirms 40 gadiem komponists uzrakstīja Stīgu kvartetu, bet "Epizode ar dažiem kontrastējošiem elementiem" rakstīta 2012. gada februāri.
20. MAR Komentēt
PĀRI 88 KLAVIERU TAUSTIŅIEM…
20. MAR Komentēt
TRĪS REIZ SEŠI IR 88!
20. MAR Komentēt
IESPAIDI UN PĀRDOMAS PIE KLAVIERĒM
30. JAN 3 Komentāri / Komentēt
SVĀRSTĪGĀ PĒCSAJŪTA
Šo koncertu pametu pirms pēdējā skaņdarba, jo iekšā viss vārījās un raustījās krampjos vienlaicīgi, ģērbtuvēs sadzirdēju pirmās skaņas pēdējam skaņdarbam un burtiski metos bēgt, lai tikai ātrāk tiktu prom! Esmu noklausījies neskaitāmus koncertus, bet līdz šim nekad nebiju jutis negatīvas emocijas vispār, kur nu vēl pametis koncertu nesagaidot tā beigas, acīmredzot arī šis aspekts organisma šoku pastiprināja. Visvairāk man žēl mūziķu, katrs no viņiem sava instrumenta spēli ir apguvuši vismaz 20 gadu garumā un spēlē patiešām lieliski, bet kāpēc viņiem koncertā ar tik skaistu nosaukumu (līdzīgi kā Dziesmu svētki koru mūzikā) būtu jāspēlē šādi skaņdarbi (izņemot I.Kalniņa skaņdarbu), gluži kā kaut kāds sods, par ko, kāpēc?! Vai šāda programma ir piemērota koncertam ar nosaukumu "Latviešu simfoniskās mūzikas lielkoncerts"?! Ja tāda ir koncerta koncepcija, tad steidzami prasās nosaukuma maiņa, jo šāda programma koplektā ar nosaukumu, manuprāt, ārkārtīgi degradē priekšstatu par simfonisko mūziku Latvijā! Ja ne I.Kalniņa skaņdarba, tad šajā koncertā es kā vienkāršais klausītājs vispār nebūtu dzirdējis mūziku! Visu cieņu pārējo skaņdarbu autoriem, bet iepriekš esmu dzirdējis krietni klausāmākus viņu skaņdarbus, jebkurā gadījumā vēlu viņiem izdošanos jaunu skaņdarbu radīšanā! Par recenzijām un daiļrunīgajiem skaņdarbu aprakstiem koncerta programmā, par to es varu tikai pabrīnīties, jo ja man būtu jāuzraksta skaisti apraksti šādiem skaņdarbiem, es, visticamāk, ieslīgtu depresijā un tāpat neko nevarētu uzrakstīt. PS. Ne jau velti abstraktā teātra izrādes notiek mazajās zālēs.
30. JAN Komentēt
KARALIENE BEZ PILS
08. DEC 2 Komentāri / Komentēt
VALHALLAS NORIETS
Vāgnera dramaturģijai absolūti neatbilstošs uzvedums! Neviens cilvēks- identiski!- neviens personāžs nevar mainīt vai lauzt savu būtību- dvēseli. Tēli, kurus Vāgners radījis ar drosmīga varoņa dvēseli, nevar mainīt savu patību nedz pārdzimstot, nedz nonākot citos apstākļos. Vāgners rāda pasaules un varoņu bojā eju, triumfējot zemiskajai, viltīgajai, ļaunajai sātana varai. Vāgnera dižie varoņi nevar kļūt par ikdienišķiem, truliem radījumiem- viņi nes savā dvēselē citu pasauli.
Man gan patika - ne viss, bet tomēr kopumā patika. Paldies dziedātājiem un orķestriem par izturību un Korneliusam - viņš ir lielisks diriģents. Un - Vāgnera tēli, manuprāt, var mainīties - arī cilvēks kādreiz pārdabiska, dievišķa būtne, tik - laika gaitā degradējies. Varoni jau var mainīt, un par viņa varonisko patību atgādina mūzika - tā gan nemainās. Bet šis uzvedums jāredz - ir daudz par ko padomāt pēcāk!!
05. DEC Komentēt
KONTRAPUNKTS. ŅUJORKA. DIŽGARI UN LATVIEŠI
11. NOV Komentēt
CEĻĀ UZ PERSONĪGO LITĀNIJU
02. NOV Komentēt
RUNĀŠANA MIEGĀ
12. Komentēt
SVĒTNĪCAS EFEKTS
30. SEP Komentēt
DABAS IEDABA
18. SEP Komentēt
SPILGTĀ UN PRETRUNĪGĀ MŪŽĪBAS MŪZIKA
12. SEP Komentēt
DEJAS CIEŠĀ TVĒRIENĀ AR NĀVI
13. AUG Komentēt
MASKATS. KALNIŅŠ. GLĀSS.
13. AUG Komentēt
OPERA FICTA
10. AUG Komentēt
SIGULDAS DZĪVĪGAIS MIRDZUMS
31. Jū Komentēt
LAURAS POLENCES PROJEKTS SAULKRASTOS
22. Jū Komentēt
RUNDĀLE: HOREOGRĀFIJA UN HIMNA VASARAI
14. Jū Komentēt
VILKAČU MANTINIECE RUNĀ LATVISKI
02. Jū Komentēt
EI, JŪS TUR
30. MAI Komentēt
SASKANĪGA SADARBĪBA
05. MAI Komentēt
CIEŠANAS UN PIEKTDIENAS MŪZIKA
27. APR Komentēt
ANTIROMANTISKS KONCERTSEZONAS NOSLĒGUMS
26. APR Komentēt
MEISTARA JĀŅA PASAULE
26. APR Komentēt
ES NĀKU NO TĀLAS ZEMES
23. MAR Komentēt
PASTKARTES PASTKARTĒM
02. MAR Komentēt
SAKSOFONS NOKĀPJ ELLĒ
02. MAR Komentēt
PREPARĒJOT EMOCIJAS
11. FEB Komentēt
JAUNO MŪZIKU JOPROJĀM GAIDOT
11. FEB Komentēt
KĀDA TĀ IR
15. DEC 1 Komentāri / Komentēt
WHO IS MR. OŅEGINS?
15. DEC 1 Komentāri / Komentēt
EKSĀMENS AR PATĪKAMU VIEGLUMA SAJŪTU
06. DEC Komentēt
"TAKE 6" – MĒS DOSIM JUMS MĪLESTĪBU
26. NOV Komentēt
JUKU JUKUMIS
19. NOV Komentēt
LIELO KAMERSIMFONIJU GAIDOT
03. NOV Komentēt
IMADŽINĀRIE KOSMOSA PULKSTEŅI
03. NOV Komentēt
PAR KODIEM – LATVISKIEM UN NE TIKAI
31. Komentēt
HOREOGRĀFA JURIJA VAMOŠA SAPNIS
31. Komentēt
ZIEMEĻU BALSIS
30. Komentēt
ZIEMEĻSAULES PIESKĀRIENS KLARNETEI
28. Komentēt
SPĪĶEROS UZPLAUKUŠĀS PASAKAS
21. Komentēt
NOTIS UN CILVĒKI
11. Komentēt
ĪSTS "DROUNS"* UN NEREDZAMS SALŪTS
08. Komentēt
BOHĒMA. BET KĀPĒC PĒDĒJĀ?
05. Komentēt
GUNTARS FREIBERGS SPĪĶEROS
24. SEP Komentēt
IESKRĒJIENS UZ KAMERMŪZIKAS SKREJCEĻA
15. SEP 1 Komentāri / Komentēt
TEVI MIERINĀS VĪNS UN SIEVIETES
07. SEP Komentēt
KANČELI SUĢESTIJA
02. SEP Komentēt
INSTRUMENTI SPĪĶERU PAGALMĀ
28. AUG Komentēt
DAŽĀDAS FREKVENCES AUSIJ
23. AUG 3 Komentāri / Komentēt
SĒRAS BEZ TRIUMFA
kas ta nu Riigas tromboniem noticis, ka dabuujushi Znotinja braazienu???tie tak puuta brangi...
Tik daudz paviršību("basklarnete, izvēlētie tempi, kontrfagots, dekorācijas, arfa, mazās bungas baznīcas stūrī, pilns pūtēju orkestris, trijstūris, adagio), savdabigu izteikumu un nekorektu pielīdzinājumu vienā rakstā. Laikam tikai Rīgas kungi tā var atļauties rakstīt-savārīt kļūdu putru un likt to strebt muzikantiem, dirigentiem, solistiem, dziedatajiem. Tas nerada ticību ari muzīkas apspriešanai rakstā. Paldies par koncertu.
Jāteic, es ar savu brilli nekādas īpašas rakstības šausmas recenzijā neatrodu. vVarbūt, ka agrāk kas briesmīgs bijis un ticis labots, bet , piemēram, par mazo bungu izvietojuma aprakstu tak nevar būt nekādu iebildumu. Palieku neizpratnē, kas recenzentam tik ļoti kodis...
10. AUG Komentēt
MOCARTA REKVIĒMS PŪTĒJU ORĶESTRIM
09. AUG 1 Komentāri / Komentēt
MARĢERIS ZARIŅŠ UN CITI CĒSU VELVĒS
03. AUG Komentēt
KUR BADS, TUR BRĪNUMI (dažās mākslās mums ir laimējies)
03. AUG Komentēt
PRIEKA PROVOKĀCIJA CĒSU FESTIVĀLĀ
28. Jū 1 Komentāri / Komentēt
MŪZIKAS APCERE KARSTĀ (BAROKA) LAIKĀ
Tiešām nebija daudz pazīstamu seju, bet tas tādēļ, ka biļetes bija dārgas - līdz 25 Ls., kas baznīcas koncertam ir daudz...Latvieši bija, bet nedaudz. Cena iespaido arī pašus mūziķus, skolēnus un studentus. Dārgajos koncertos vienmēr ir ļoti maz pazīstamu seju, piem: D. Macujevs, ko apmeklēja t.s. "jaunie krievi"...
24. Jū Komentēt
NO ČELLA UZ KLUSUMU
18. Jū Komentēt
MŪZIKA ZEM REFORMĀCIJAS, VĒTRU UN DZIŅU KAROGIEM
16. Jū Komentēt
BAHS UN KRĒMERS MARATONĀ
07. Jū Komentēt
DIVI KREKLI UZ TRIM
06. Jū Komentēt
SVARĪGI NESVARĪGAIS
30. Jū 1 Komentāri / Komentēt
LATVIJAS SIMFONIJA
Pretēji tam, kā viņu cenšas iebarot ar hamburgeru, padarīt par augsti profesionālu bezzemes, bezdzimtes mieramiku. - Droši vien domāts `bezdzimtas`: dzimta - ģimene daudzās paaudzēs, viss tuvinieku kopums; dzimte - gramatiska kategorija (vīriešu dzimtes lietvārds)...
30. Jū Komentēt
IESKATS PRŪSIJAS KARAĻA GALMA MŪZIKĀ
15. Jū Komentēt
PUČĪNI TRIPTIHS ZEMES UN UGUNS SKAVĀS
03. Jū 1 Komentāri / Komentēt
DIEGI
`Otrā simfonija (būtiskas formas problēmas, nenozīmīgs intonatīvais materiāls, klišejiska instrumentācija`... -------------------------------------------------------------------------------- Paldies par rosinājumu. Tas atgādina kādu senu dialogu: -Manu mūziku klausīsies tad, kad Bēthovens būs aizmirsts. -Tas var būt. Bet ne agrāk. Un instrumentācija (pats par sevi parazīttermins, jo arī pati nodarbe ir virtuves daļa, kartupeļu mizošana) ir kā eleganta kleita, kuru nepamana, jo tā izceļ valkātājas personību.
24. MAI Komentēt
MANTRA POSITIVUS
17. MAI Komentēt
ĒRĢEĻVIRTUOZĀ KONCERTĒRĢELNIECE
17. MAI Komentēt
BALETA APBURTĀ PRINCESE
16. MAI Komentēt
BĪSTAMI LABI
16. MAI Komentēt
STĪGAS
13. MAI Komentēt
MUZIKĀLAS RAKARĪBAS TEĀTRĪ "RīBēJa MuTe"
13. MAI 1 Komentāri / Komentēt
KATRAM SAVS BAHS
Pēdējā rindkopā diriģentei Kristiānai Greitānei, nepareizs uzvārds - nevis Greidāne, bet Greitāne. Liels paldies!
12. MAI Komentēt
RĪGAS BAHA KORA DEBIJA
04. MAI Komentēt
DĪVU TUVUMĀ
22. APR Komentēt
ELEKTROAKUSTISKAIS VIEGLUMS
21. APR Komentēt
DZIESMA+TEKSTS+DEJA=OPERA?
20. APR Komentēt
LIRISKAIS SOPRĀNS DRAMATISMA MEKLĒJUMOS
07. APR Komentēt
KORIS “KAMĒR…” JUBILEJAS KRUSTCELĒS
02. APR Komentēt
BEZVAINĪBAS DZIESMAS
01. APR Komentēt
MELANHOLISKAS APOKALIPSES AINAVAS
01. APR Komentēt
LAIKMETĪGĀ DEJA AMFITEĀTRĪ JEB VISS APLAM LABI
30. MAR Komentēt
REKVIĒMS BEZ LIEKĀM SĒRĀM
19. MAR Komentēt
POZITĪVĀ PIEKTDIENA
16. MAR Komentēt
JAUNS, JAUNĀKS, VISJAUNĀKAIS
16. MAR Komentēt
APMĀTIE APMĀTAJIEM
14. MAR Komentēt
DĀRZIŅŠ UN IZAICINĀJUMS SPĪĶEROS
11. MAR Komentēt
PAR VASARAS STĀSTU KONCERTU UN PANKOKIEM
11. MAR Komentēt
VASARAS STĀSTI
11. MAR Komentēt
PILNGADĪBAS SVĒTKI PIETICĪBĀ
10. MAR Komentēt
SAULRIETA EMOCIJAS LATVIEŠU MŪZIKĀ
10. MAR Komentēt
BĒRNIEM – NĒ!
28. FEB 1 Komentāri / Komentēt
DEBIJA NEJAUŠĪBU UN NEIZDARĪBU GAISOTNĒ
Pilnigi piekritu autoram.Esmu satriekta par tiem sausmigajiem kankariem,ko Pasternaka soreiz ir "sacarejusi".Sarlotei ir tacu jabut skaistakai par mazo masu,kurai kostimmaksliniece nezin kapec ir izveidojusi burvigus terpus, tadejadi izcelot so lomu.Rezija bija baisa,Ksavjers ne tikai grabstijas gar seju,nepartraukti gazas gar zemi un raustijas krampjos...Nabaga Zadovskai saspele bija tikai ar Erdmani ,Alberta lomas atveidotaju un mazas masas lomas atveidotaju.tSajos brizos izrade bija baudama.Var jau teikt,ka opera galvenais ir muzika un balsis,kas patiesam bija labas,bet atceroties si pasa teatra citus iestudejumus gribas ceret,ka tadas halturas rezijas zina vairs nebus jaskatas.Tik vecmodigu ,bezgaumigu un netalantigi veidota rizradi man sennav gadijies redzet saja teatrii!!!Man bija kauns par tadu provincialismu to daudzo arzemju skatitaju prieksa,kuri varbut pat speciali bija braukusi pie mums so izradi skatities.
25. FEB Komentēt
STARP DABU, MĀKSLU UN MŪZIKU…
25. FEB Komentēt
SKAŅU GLEZNĀS KLAUSOTIES
15. FEB Komentēt
“PAR” INTERPRETĀCIJU – SPOŽU UN AIZRAUJOŠU
02. FEB 2 Komentāri / Komentēt
IEDVESMOTIE UN IEDVESMOJOŠIE
25. JAN Komentēt
SAPŅI+STRĀVA
21. JAN 1 Komentāri / Komentēt
LATVIEŠU SIMFONISMA JAUNATKLĀSMES
Piedevām vēl grūti iedomāties, kāda varētu būt šī skaņdarba turpmākā nākotne --------------------------------- To absolūti nav grūti iedomāties... Un sekojošais arī būs drīzāk vēlamais, nekā reālais:
http://antikmuzika.wordpress.com <- Super, iekļaušu ko līdzīgu savā blogā kaut kad :)!